dinsdag 22 november 2011

Gebruikt voor de Uitdaging

Het nieuwe thema voor de Uitdaging is "Gebruikt"en omdat het voor de tentoonstelling, begin 2012,  klaar moet zijn, ben ik er maar meteen aan begonnen. 
Kortgeleden bestelde ik een stempel en dat was ingepakt in werkelijk prachtig pakpapier. "Goed voor gebruikt", dacht ik meteen. Ook was ik al een poosje mijn gebruikte theezakjes aan het wassen en bewaren. 
Het pakpapier heb ik gekreukt en op vlieseline gestreken. Dat was een mooie ondergrond. Ik vond nog een mooie bijpassende stof, die ik ooit in een quilt heb gebruikt. Die stof heb ik gekrompen met vliesofix en soluvlies, nadat ik er een paar gebruikte ritsjes heb ingenaaid. 
Toen ik de theezakjes probeerde te verven, werd dat geen succes. Dan maar opvullen met iets. Dat werden hortensiabloemen, die ik met Pretex bewerkte.
Van een workshop in de fibermailgroep had ik nog wat letters over en die heb ik er nog maar bij geplakt.


"Gebruikt" 50 x 50 cm


Detail met theezakjes


Detail met ritsen

3 opmerkingen:

Christel Sins-Camp zei

Heel mooi, Trees.
Zo kun je je "rommel" tenminste nog ergens kwijt!
Want marktplaats staat al helemaal vol en bij de gemeente moet je er zwaar voor betalen...
En grappig dat je blijer bent met het pakpapier, dan met je nieuwe stempel.

Liesbeth Wessels zei

Ziet er te gek uit, en wat een leuk idee die stof met ritsjes zo verwerken. De combinatie van stof, papier en theezakjes is geweldig. groeten van liesbeth

Hannie de Beer zei

Heel knap bedacht! Een leuke verwerking van allerlei materialen,vooral met die ritsjes!