maandag 18 juli 2011

Roest

Bij de groep de Uitdaging: http://de-uitdaging.blogspot.com was de opdracht voor de 2e termijn van 2011: Roest.
Daar is wel iets van te maken en zo begon ik met roesten. Ik had nog wat roestige spijkers, sleutels, ringetjes,e.d. die legde ik op een natte lap en wachtte af. Het resultaat was niet helemaal wat ik verwachtte, maar het viel ook niet tegen.
Nog maar eens op internet gezocht en daar vond ik een artikel, waarin er geroest werd met azijn. Dus daar maar eens mee begonnen en inderdaad, niet alleen ging het veel sneller, maar de afdrukken waren ook veel beter. Ik had er een paar oude hoefijzers bij gelegd en dit was het resultaat.


Dat zou mijn uitgangspunt worden en ik zocht op internet naar "roestige" foto's.Die wilde ik dan afdrukken op stof en op de geroeste lap verwerken.


Hierbij zou je denken aan: Rust - Roest, maar het gaat hier om de titel van een Duits boek. Dat dacht ik tenminste, maar ik werd op mijn vingers getikt.
Op deze site is de oorsprong te vinden:
Met mijn excuses aan de maker.


En deze roestige ketting vond ik ook wel iets hebben. Ik heb ze afgedrukt op stof en verwerkt in de top van de quilt. Daarna tussenvulling, achterkant, sandwichen en toen doorquilten. Daarvoor gebruikte ik een mal, gemaakt van een van de hoefijzers en de rest heb ik gemeanderd. Als finishing touch heb ik er nog wat roestige ringen, spijkers en een sleutel op genaaid en dit is het resultaat.


Omdat ik door al het proberen een aantal roestige lappen over had, heb ik er nog een andere quilt van gemaakt. Ook met gebruikmaking van roestige foto's,maar ook door er een kleur aan toe te voegen.


Gekozen voor de kleur. Ik wilde er blauw-groene tinten in gaan gebruiken. 


Nog een roestige afbeelding erbij, wat kleur toevoegen en dat wordt dan dit:


Doorgequilt met heel veel hoefijzers. En nog had ik er geen genoeg van. Dan nog maar een dagboekquiltje, dan was ik daar die maand ook weer klaar mee.


En dit is dus mijn "Roest"ervaring.

Kijk ook op mijn website:http://www.treeswolffers.com


3 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Trees je hebt aardig uiteengezet wat je allemaal moest doen om tot goed resultaat te komen. Verder kan ik er niet veel van zeggen, want ik heb niks met roest.....dat is voor mij oud ijzer en verder niks ....hihi

Hannie de Beer zei

Leuk Trees, je Roest stripverhaal! En mooie quiltjes ervan gemaakt. Vooral die met het blauw erbij springen er helemaal uit!

Vivian zei

An interesting technique and quilts from the fabric.