zaterdag 23 januari 2016

Workshops bij Kunstkring Voorne

Vorige week zaterdag en vanmiddag een workshop gevolgd bij Kunstkring Voorne in Zwartewaal. Vorige week gaf Marlies Verda een workshop Leporello maken. Een gevouwen boekje waar je van alles in kunt schrijven, tekenen of plakken. In een van de boekjes plakte ik mooie teksten, die ik vond op internet. In de 2 andere boekjes plakte ik ATC's die ik ooit maakte en kleine 5 x 5 cm werkstukjes van textiel.


de voorkant van de boekjes


opengevouwen leporello's 


En vanmiddag volgde ik een workshop Delfts Blauw schilderen bij Diana van Zeijl. Je beschildert de tegels met zwarte speciale verf en die tegels worden dan nadien gebakken . Het uiteindelijk resultaat komt over 14 dagen , maar onderstaand zijn mijn tegels voor het bakken. 
Het waren beide leuke workshops . Beslist de moeite waard.
Ik heb me maar meteen opgegeven voor de Kunstkring, misschien kan ik er zelf ook eens een workshop geven.


Dit was mijn proef werkstukje


Dit een origineel Delfts blauw sjabloon.

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Altijd leuk een workshop leporello maken. Maar ook heel bijzonder Delfts blauw schilderen!mooi ontwerpje .