vrijdag 8 juli 2011

Album Amicorum

In de fibermailgroep, die ik leid, hebben we een paar jaar geleden een Album Amicorum ruil gehouden.
Een soort poëzie album, maar dan van stof. 
Je maakt dan een klein quiltje op formaat A5 ( half A4) in een leuke techniek en op de achterkant schrijf je dan een tekst voor degene, naar wie je stuurt.
Wie wilde kon zich er voor inschrijven en je maakte dan elke maand een Album Amicorum blad.
Vandaag laat ik er een aantal zien, die ik toen maakte. Ook een achterkant.
Kijk ook op mijn website:www.treeswolffers.com


Richelieu met kralen borduursel

Organza op stof met weggeknipt motief

Allerlei stofjes en gaas

Gestempeld op effen stof

Organza met machine borduursel

Verse bloemen op stof

Geborduurde vlinders met kralen

Gevouwen bloemen van stof

Achterkant van een album Amicorum

Kijk ook op mijn website: www.treeswolffers.com

2 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Wat een leuke verzameling Trees. Gelukkig heb je de foto's er nog van.
Ik deed een paar jaar geleden mee aan de Fibre-Fevergroup zoals je weet en ook wij wisselden Amicorumpages uit. Leuk om te doen.

Hannie de Beer zei

Lijkt me erg leuk om zo'n album Armicorum te maken! Ik zie dat regelmatig bij andere bloggers o.a. bij Janny en Ati. Ik heb begrepen dat ieder een thema kiest?
Je hebt heel mooie pagina's gemaakt!